We krijgen de laatste dagen bijzonder veel vraag naar leveringen aan huis. En dat is ook begrijpelijk. In een wereld waar je voor 23u59 je bestelling doorgeeft, staat deze de volgende dag aan de voordeur.
Voor ons als kleine bakker is zoiets echter niet haalbaar. Wij hebben geen groot logistiek centrum waar adreslabels en facturen automatisch uit de printer komen gerold. In plaats van 30 verschillende afmetingen verzenddozen, hebben wij er slechts 3. Betalingen worden niet automatisch verwerkt, maar moeten manueel worden nagekeken. Producten staan niet in een groot magazijn, maar worden vers gebakken. Daarnaast vraagt het maken van een postpakketje veel meer tijd dan het klaarzetten van een gewone bestelling.
Combineer dat dan ook nog eens met het feit dat onze producten bijzonder breekbaar zijn. De ervaring leert ons immers dat pakketjes zo goed als altijd beschadigd op hun bestemming arriveren. Dit zorgt niet alleen voor een teleurgestelde klant, maar bezorgt ons ook nog eens extra werk en kosten om dat recht te zetten.
Om die redenen worden er voorlopig geen pakketjes meer verstuurd per post.
We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling, of zelfs onbegrijpbaar, is. Maar voorlopig zullen we het nog even op de ouderwetse manier moeten doen, waarbij bestellingen uitsluitend in onze winkel kunnen worden afgehaald.
Gelukkig zijn tijdens deze tweede lockdown niet-essentiële verplaatsingen wel toegestaan, dus dit zou voor de meeste vaste klanten geen probleem mogen zijn.
Kan je om één of andere reden toch niet tot bij ons komen, dan willen we je graag vragen om nog wat geduld te hebben. We weten dat e-commerce dé toekomst is en dat is dan ook zeker iets wat opnieuw gaan bekijken. Maar met de drukke eindejaarsperiode in het vooruitzicht zal dat nog even moeten wachten.